Favoritfrukost

Jag tror jag har skrivit många gånger förut att jag inte är något fan av att äta frukost. Men det är viktigt för mig att få i mig något på morgonen för att få tillräckligt med energi under dagen. Framförallt om jag ska träna. Därför försöker jag alltid hitta saker jag verkligen tycker om, för att göra det lättare. Just nu är min favorit chiapudding med färska bär. Det som är extra bra med denna rätt är att man dessutom kan förbereda dagen innan och slipper lägga tid på att göra i ordning på morgonen. Love it.
 
Chiapudding
1 deciliter kokosmjölk • 1 matsked chiafrön • lite linfrön • vaniljpulver
 
Blanda allt och in i kylen över natten • Servera med bär •Piece of cake.
 
 

Sara Ekman

Ser många som äter denna chiapudding, måste testa det! vad smakar det??

Svar: Det smakar ju egentligen bara kokosmjölk, men även vaniljpulvret smakar såklart. Man kan använda vilken typ av mjölk man vill. Fröna sväller liksom så allt blir som en kräm kan man säga.
Sofia

2014-09-01 @ 23:11:16 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
KMStyle

har precis köpt chiafrön så det här måste jag testa :)

Svar: Det tycker jag att du ska göra. :)
Sofia

2014-09-02 @ 17:15:02 • Hemsida: http://kmstyle.blogg.se
Karin FitnessochHälsa

Jag har faktiskt inte testat chiapudding ännu. Men alla verkar ju tycka att det är så gott så jag får nog lov att göra det nu. :-)

2014-09-02 @ 22:19:19 • Hemsida: http://www.fitnessochhalsa.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0