Power clean (#209)

En mycket välbehövd ledig dag och klockan 18 var det dags för veckans andra PB-pass. Jag lyckades öka mitt max i power clean med 11 kilo enligt Wodify, mest för att jag typ aldrig maxar just power cleans. Men det kostade en sabbad axel. En axel som värkt konstant i 24 timmar nu. WTF.
 
Gårdagens pass:
  • Uppvärmning – Complex med pinne
  • Gymnastik – Maxning i stikta toes to bar
  • Styrka – Power Clean, 2×5 reps 2×3 reps 4×1 reps (25 kilo, 35 kilo, 45 kilo, 50 kilo, 55 kilo, 60 kilo, 62 kilo, 63 kilo)
  • Metcon – 2 varv: 50 sekunder on, 10 sekuner off
    • Bike
    • Max reps push press (20 kilo)
    • Rodd
    • Max reps slam ball
    • Shuffle runs
    • Max reps air squats
Det där med strika toes to bar är verkligen inte min grej. Lyckades med fem reps på steget där men drar upp knäna, sträcker ut benen rakt ut och sen ner med raka ben. Ugh, usch jag är dålig på det där. Hur som helst sen var det dags för styrkan. Att jag lyckades power cleana upp 63 jäkla kilo, mer än jag någonsin ens squat cleanat är ganska sjukt. Men jag har haft lite ont i vänstra axeln någon vecka. Inte så farligt, men det har känts lite. Men efter cleansen gjorde det ont. Som vanligt ignorerade jag det, men när jag skulle göra första vändan med push press så var det kört. Kunde inte göra någon av övningarna förutom löpningen och air squatsen utan att ha jätteont. Det var inga fina ord som kom ur min mun i det läget. Nu har jag ont så fort armbågen kommer över axelleden. Stor fet suck på det. Tur att jag har så fina personer i min närhet, som fick mig att tänka på annat hela vägen in till småtimmarna i Göteborgsnatten. ♥
 
 

Sara Ekman

Inte kul med axeln :(

2015-04-04 @ 08:06:56 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
snie.blogg.se

Härlig bild =) o hoppas ni det onda går över fort!!

2015-04-04 @ 09:19:34 • Hemsida: http://snie.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0