4×Tabata (#183)

Fortfarande inte helt hundra från förkylningen, men det blir bättre och bättre samtidigt som träningssuget ökar. Tog det lugnt idag också, men körde iallafall hela passet. Det är tur att metconsen är lite lugnare denna veckan, när man istället ska maxa styrkan. Idag var det dock inget utsatt maxningsförsök, vilket passade mig bra så jag kunde fokusera på tekniken istället. Skönt.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning – Springa runt i ring + mobility
  • Prehab – Axlar: övningar i ringar
  • Styrka – Power cleans 11 minuter on the minute (25, 30, 35, 40 kilo)
  • Metcon – Tabata, 8 varv, 20 sekunder on 10 sekunder off, på varje övning:
    • Kalorier rodd (lugn air bike)
    • Sit ups
    • Air squats
    • Pull ups
Det var ändå en ganska bra känsla idag. Det funkar liksom när jag går in med inställningen att ta det lugnt. Jag tycker att tekniken funkade bra på cleansen idag. Lätta vikter och bra fokus på shrug och snabba armbågar. På metconen blev jag knappt svettig. Jobbigast var pull upsen, där måste jag ju gå för fullt för att få det att funka. Men det blev väldigt lagom för mig idag.
 
 

Sara Ekman

Härligt :)

2015-01-28 @ 22:26:43 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
snie.blogg.se

skönt du kunde träna lite ändå o tog de lite lugnare. =) jag hade premiär på gymmet igår, så sjukt nöjd haha

Svar: Jag såg det på insta! Heja dig. Förstår den sköna känslan. :D
Sofia

2015-01-29 @ 11:25:02 • Hemsida: http://snie.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0