Q&A

Här kommer en sammanställning av frågor som jag fått sen jag började med min personliga tränare. Så himla roliga med alla frågor och kommentarer. Älskar att kunna inspirera och peppa andra, samtidigt som alla som läser min blogg funkar som min alldeles egna hejarklack. Jag blir helt varm i hjärtat. Tack för det!



Karin:
Grymt pass:) Men förstår inte de som börjar skära ner på gott bara för att de tränar, det är ju DÅ kroppen behöver energi annars går man ju in i väggen:)

Svar: Jag håller med om att man ska äta sånt som ger en energi, men när man vill gå ner i vikt och forma kroppen är socker inte rätt typ av energi.



Mari:
Härligt med gym,. Lycka till :). Vart tränar du?

Svar: Jag tränar på Sportlife.



Anna:
jag tycker du ska skriva lite mer om maten och sådär. tycker sånt är så intressant :) alla PT:are tror ju på olika dieter liksom.

Svar: Absolut. Jag ska skriva mer om det.



Katarina:
Går det bra med PTn? Jag tycker det är så enormt kul!

Svar: Det går strålande. Håller med, det är fantastiskt kul! :)



Anna:
så härligt! märker du ngn skillnad av det här förresten? alltså är du piggare och så? :)

Svar: Det går upp och ner. Jag blir fortfarande lika trött, men kan känna att jag inte behöver lika många timmars sömn som innan. Jag sover bättre när jag väl sover liksom.



Alexandra:
Hur länge har du tänkt att köra med PT? :)

Svar: Från början köpte jag 30 timmar. Men jag har inte satt mitt mål fören till maj nästa år, så jag kommer köra så länge jag känner att det är lika roligt som nu. Ser egentligen ingen anledning att sluta innan jag nått målet, men jag tar det lite som det kommer.



Felicia:
Brukar du löpträna?

Svar: Nej det kan jag inte säga. Men jag har satt som mål att springa 5 km innan sommaren är slut. Min första runda sprang jag sista mars. Nu krånglar dock mina benhinnor så vi får se hur det går.



Mathea:
Hur ofta går du till pt och vad kostar det? är det 60 minuter du har då? kram

Svar: Jag har köpt 30 timmar till att börja med, dom placerar vi ut lite som vi vill. Men jag brukar träffa min PT två eller tre gånger i veckan. Då kör vi ungefär 55 minuter. Dessa timmar betalar jag lite drygt 400 kronor/timmen. Här ifrån blir det dock billigare eftersom jag får stamkundsrabatt.



Felicia:
Åh älskar dina träningsdojor! Och måste säga att du ser fantastiskt ut, hur mycket har du gått ner just nu ? =)

Svar: Tusen tack. Sen julas, då jag vägde som mest har jag gått ner 5,5 kg. Sen jag började med min PT i februari har jag gått ner 4 kg.

 



JD:
duktig du är :) vad är det för program du använt?

Svar:
När jag köpte mina nya löparskor, köpte jag till Nike+. Så det är programmet jag använde när jag var ute och sprang.

 



Linda:
Tränar du varje dag?! :)

Svar:
Nej. Försöker ha fem riktiga pass i veckan och sen gärna aktiv vila i form av promenader till och från jobbet.

 



Felicia:
Åhhh jag älskar dina skor! =) Vart finns dom att köpa?
Julie:
awesome skor! vart är de köpta? :)


Svar:
Dom finns tyvärr inte att köpa längre. Men kika här, så har ni mängder med grymma skor som finns i butik nu.



Fina Frun:
Tycker du att det är kul med planerad träning, eller gör du för att "du måste"?

Svar:
Jag gör det för att jag tycker det är så fantastiskt kul att träna. Det har jag alltid tyckt, dock har jag hittat på alldeles för många ursäkter dom senaste åren, som gjort att jag helt kommit ur form. Så jag bestämde mig helt enkelt för att komma i from igen och för att prova något nytt. Att träna med PT har verkligen visat sig vara min grej!

 

 



Blopparna – Alexandra:
Hur ofta tränar du med din PT och tycker du att det ger så pass bra resultat att du känner att det är värt pengarna? :)

Svar: Jag tränar med min PT två till tre gånger i veckan. Det är absolut värt pengarna. Efter första månaden hade jag tappat 6 cm i midjan och 5,5 cm runt magen. När jag började hade jag "mycket dålig kondition" för min ålder, åtta veckor senare landade jag på "bra konditon" för min ålder. Dessutom blir jag starkare och starkare. Det är definitivt resultaten som gör det så sjukt kul! Helt enkelt värt varenda krona. :)



Anna: Har du några specifika mål med träningen? Har träningen alltid varit en del av ditt liv, eller är det något som du börjat med relativt nyligen? :)

Svar: Jag har inte satt några mål när det gäller vikt eller mått, utan bara att jag ska vara i form när jag fyller 25. Att vara i form räknar jag som att vara nöjd med mig själv och att vara bra tränat så det vardagliga livet inte blir jobbigt.

Fram tills jag fyllde 15 har jag varit aktiv med konståkning och senare fotboll på ganska hög nivå. Men blev skadad och tvingades sluta. Därefter har det gått utför och ursäkterna blivit allt fler. Men jag älskar ju att träna så det känns så kul att ha hittat ett nytt träningssätt som passar mig och mina skador. :)



Jennie: Vilket är ditt favoritspass? :)

Svar: Jag älskar att träna Body Pump. Men eftersom min PT tagit bort det från min träning så räknas det kanske inte. Då får jag säga Body Combat. Eller att köra ett riktigt tufft stykepass på gymmet där pulsen slår i taket så man är sådär totalt slut efteråt. Älskar att träna hårt! :)



Sara: Hur brukar du äta? Bara nyttigt eller unnar du dig onyttigt också eftersom du tränar? :)

Svar: Kosten är det som egentligen varit den stor omställningen. Det ger inte så mycket om man inte ändrar sättet man äter, jag vill ju ha resultat. Så numer äter jag lågkalori-kost. Inga kolhydrater, inget socker, ingen grädde eller den typen av fett. Första månaden åt jag inget godis och sånt, alls. Andra månaden har jag haft nån dag i veckan där jag ätit det jag vill. Men jag känner inte att det funkat så bra, jag lurar mig själv och man får på nåt sätt vänja sig av igen efter den dagen. Därför kommer månad tre åter igen, inte innehålla något godis eller "gott" alls.



Matilda: Vilken är din favoritmuskelgrupp att träna? Är det någon muskelgrupp du märker utvecklas snabbare än andra? Och är det något du gärna fokuserar lite extra på?

Svar: Jag gillar att träna triceps. Man tränar oftast den isolerad så man känner riktigt mycket, sen känner jag mig alltid så stark när jag gör till exempel dips. ;)

Det som jag spontant har märkt inte är lika jobbigt längre är plankan. Att stå i en helt vanlig planka fungerat ungefär som vila nu. Det känns häftigt. Annars har jag blivit stark i ryggen väldigt fort. Hade problem med överansträngda diskar i julas och har därför nästan börjat på noll, så utveckligen där har gått väldigt fort. Ryggen är också det jag gärna tränar lite extra, tycker det är snyggt med vältränad rygg. :)



inspireme ❀: Känner du att du får bättre resultat med en PT än om du tränat själv? Haha jäkligt dum fråga kanske, men är skillnaden mycket märkbar? Motivation/Kunskapsmässigt :)

Svar: Inte alls någon dum fråga. :) Skillnaden är väldigt stor. Gymmet har alltid varit främmande för mig. Tråkigt, där jag tänkt att det inte finns någon varierad träning. Min PT har bevisat motsatsen, jag lär mig nya övningar varje gång. Sen så är jag sån som gör exakt vad hon säger, gillar inte att ge upp, därför kommer resultaten så snabbt, vilket självklart håller motivationen uppe. Det är helt enkelt så mycket roligare att träna med personlig tränare att motivationen stannar i topp.



jennie

SVAR:



Hehe, ja det får vi verkligen hoppas! :)

Väntar också fortfarande på nåt mer typ av Varmare VÅRVÄDER också..vore trevligt! :)



Kul förresten att det går så bra med träningen och att du verkar ha en bra PT. Jag jobbar på ett gym o älskar att träna själv också!

Ha en bra onsdag! KRAMAR!*

2012-04-11 @ 12:33:09 • Hemsida: http://www.misshart.blogspot.com
Bella Davis - MODELL BLOGG

hej sötnos! allt bra med dig? kolla gärna in min modell blogg i New York city & London! Kram bella

2012-04-11 @ 12:59:23 • Hemsida: http://blogg.veckorevyn.com/belladavis/
Katarina

Åh, tack!!

Ja, det verkar ju gå bra med PTn! Du är grym!

2012-04-11 @ 13:31:00 • Hemsida: http://brakatarina.se
Carro

Så mycket roliga frågor du fått! Bra svar, speciellt på översta frågan! jag rynkade pannan där en stund. hehe.



Ja, men då verkar våra hjärnor funka likadant med det där sockret ju. hehe. DÅ KÖR VI! :D

2012-04-11 @ 13:31:54 • Hemsida: http://carolineannamarie.blogg.se/
JD - Masa på

oh my, 400 kr timmen.. fattiga jag har inte råd. får utbilda mig själv hah :)

2012-04-11 @ 17:05:44 • Hemsida: http://josdil.blogg.se/
inspireme ❀

Jättebra svar verkligen! Blir ännu mer motiverad att skaffa PT, just för att jag också känner mig lite främmande på gymmet (går mest på olika klasser) :-)

2012-04-11 @ 17:10:16 • Hemsida: http://inspireme.spotlife.se
Anonym

det var det :) rekommenderar den

2012-04-11 @ 17:56:52 • Hemsida: http://tommygunbaby,blogg.se
ellensjo

sv; Tusen tack! :)

Kram

2012-04-11 @ 20:51:22 • Hemsida: http://ellensjo.blogg.se/
Angelica

Du är verkligen grym! Kul att se resultat och att du kämpar på och jag håller verkligen med om sockret. Jag är egentligen en lite av allt människa men känt nu på senaste tiden att jag blivit sockerberoende igen och bara tänker på godis så nu kör jag en avvänjningsperiod :)

2012-04-11 @ 20:58:33 • Hemsida: http://Actionj.spotlife.se
Sara

KUl att läsa :)

2012-04-11 @ 21:57:28 • Hemsida: http://aamaziing.blogg.se/
ems

grym!

2012-04-11 @ 23:16:18 • Hemsida: http://bookofems.blog.se
anna

riktigt kul att läsa och få reda på mer om din träning :)

2012-04-12 @ 09:49:06 • Hemsida: http://aannnnaaaa.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0