Fran-tasiskt! (#150)

Av någon anledning så blev det ingen PB-vecka på förra styrke-programmeringen, istället har vi slängts in i nya programmeringen. Bestående av Benchmark-tjejer. Alla klassiska Crossfit-work outs är döpta till tjejnamn. Så istället för att satsa på styrka under denna perioden så ska vi tydligen lägga fokus på våra tjejer. Först ut var kanske den mest klassiska av dom alla – Fran.
 
Dagens pass:
  • Uppvärmning: Bike + rörelse för squat och rack
  • Styrka: Front squat 3×5 reps, 2 sekunder paus i botten (40, 50, 55 kilo)
  • WOD: »Fran« 21 – 15 – 9 reps
    • Thrusters 25 kilo
    • Pull ups
  • Tilläggsträning:
    • 4+4 minuter rodd + assault bike
    • 3+3 minuter rodd + assault bike
    • 2+2 minuter rodd + assault bike
    • 1+1 minuter rodd + assault bike
Jag blir alltid nervös när jag ska göra Fran. Det är ganska långt ifrån sånt jag är bra på. Dessutom vet jag precis hur jobbigt det är, vilket inte gör att man blir mer sugen. Dessutom var det ju inte överdrivet länge sen jag gjorde den sist, när Åsa fick välja. För fyra veckor sen gjorde jag den på 7:33. Det är ingen bra tid. Idag gjorde jag den på 7:23. Tio sekunder bättre. Det är bra, framförallt med tanke på att jag inte tränat på två av dom där fyra veckorna. Men det är fortfarande långt ifrån bra. Men i Crossfit jämför man ju sig bara med sig själv. Så jag försöker fokusera att jag förbättrade mig från sist och stanna där. Tänker att målet kanske ska vara att komma under 7 minuter när jag gör den igen om sex veckor. Men jag var iallafall ganska nöjd med att vara tillbaka med morgongängen och att faktiskt köra hela passet utan känningar av sträckningen i magen. Whoop Whoop!
 
 

Emma

Grymt jobbat. Skönt att få till ett pass som går bra och lämnar en bra känsla efteråt. Det är du värd.

2014-08-25 @ 21:34:05 • Hemsida: http://semmla.shapemeup.se
caroline

Grymma du! :D

2014-08-25 @ 23:20:06 • Hemsida: http://celandine.blogg.se
caroline ♡

Sv: Hehe gör du inte ? Jag tycker smink är jätteroligt att hålla på med. Prova nytt osv ^^ tycker dessutom jag passar bättre i smink med ögonskugga än bara mascara :D

2014-08-25 @ 23:21:38 • Hemsida: http://carolineanette.blogg.se/

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Visas inte)

Hemsida:

Kommentar:

RSS 2.0